torstai 21. marraskuuta 2013

Traditional Stroganoff (Perinteinen Stroganoff)



Vai stroganov? Oli miten oli, tehtiin isänpäiväksi meidän parhaimmalle ja kultaisimmalle isälle päivällinen, just sellanen miehekäs, ei mitään hifistelyä vaan lohkoperunoita, stroganoffia ja vaniljakiisseliä (siitä myöhemmin lisää, uusi rakkaus <3). Inspiksen tähän sain täältä ja muuttelin sitten ohjetta miten parhaaksi näin. Tuli kyllä niiiin hyvää, että rupesin miettimään oh why oh why mä ikinä oon sanonu että mulla ei muka olis aikaa kokkailla? Kyllä sitä aikaa aina löytyy jos vain haluaa ;)
Täällä joululauluja kuunnellen (<3) päätän nyt kertoa, että näillä näkymin vuodenvaihteessa Kitchen Oreo Baker jää taakse ja tilalle astuu enemmän mun elämää kuvaava blogi siis tydligt uttryckt: En yleensä syö hirveesti niitä mun tekemiä leivoksia tai kakkuja (vaan teen niitä muille ja esim. juhliin), vaan koitan panostaa terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon. Joten, miksi mä en bloggaisi siitä mikä mua oikeasti inspiroi ja mitä mun elämä on?
Selvitkää pimeästä marraskuusta, enää reilu viikko joulukuuhun <3
















Kuudelle

800g naudanpaistia
2 sipulia
2 porkkanaa
2rkl voita
3rkl öljyä
1rkl tomaattipyrettä
3tl sinappia
½tl mustapippuria
1tl suolaa
2rkl vehnäjauhoja
1dl maustekurkkulientä
120g smetanaa
2dl maustekurkkukuutioita


1. Leikkaa liha poikkisyin ½cm:n suikaleiksi (tai osta suoraan niitä suikaleita vaan :D).

2. Kuori sipulit ja porkkanat, hienonna sipuli ja leikkaa porkkana pieniksi paloiksi.
















3. Paista lihat rasvassa, laita kattilaan. Kuullota sipulit ja porkkanat öljyssä ja lisää mausteiden kanssa lihan joukkoon kattilaan.
















4. Lisää vehnäjauhot, kaada kurkkuliemi ja vesi sekaan ja anna hautua kannen alla 45-60min, kunnes lihat ovat kypsiä ja porkkana pehmeää.
















5. Lisää nestettä tarvittaessa, smetana ja valmiiksi kuutioidut maustekurkut. Anna hautua vielä 5min ja tarjoile!





 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti